Akty rażącego zaniedbania zwierząt oraz świadome zadawanie im cierpienia statusowią w Polsce poważny problem społeczny.
Co roku odnotowuje się ok. 30 tysiecy przypadków okrucieństwa wobec zwierząt z czego Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami w Polsce jest w statusie zapewnić przeprowadzenie około 5 tysięcy interwencji przez inspektorów TOZ. Efekt haniebnego traktowania zwierząt to, chociażby pobyt zwierząt w schroniskach.
Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami w Polsce to oficjalny organ reagujący na zgłoszenia od społeczeństwa odnośnie aktów przemocy wobec zwierząt. Niestety Towarzystwo i jej inspektorat nie jest finansowany z budżetu państwa. Finansowany jest dzięki sponsorom i datkom od ludzi dobrej woli.
W konsekwencji TOZ boryka się z finansowymi kłopotami. Brak podstawowego wyposażenia, zarówno biurowego jak i operacyjnego jest poważnym utrudnieniem uniemożliwiającym prawidłowe interweniowanie. To również powód braku możliwosci zapewnienia podstawowej opieki żywieniowej, bytowej i farmakologicznej bezdomnym zwierzętom znajdującym się w schroniskach TOZ.
Dlatego Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami w Polsce - przeprowadziło wspólnie z profesjonalnymi firmami reklamowymi (Głównie z Agencją Grey Worldwide Warszawa), a także z Agencją Black Creative kampanie reklamowe, mające na celu uświadomienie społeczeństwu własciwej opieki nad zwierzętami oraz możliwosci pomocy tym zwierzętom, którym ta pomoc jest niezbedna.
Poniżej przedstawiamy nasze dotychczasowe kampanie.
Kampania: Non-Profit "Nie porzucaj!"
Data Rozpoczęcia Kampanii: 22 czerwca 2016 r.
Cel Kampanii:
Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami w Polsce co roku boryka się z problemem masowego porzucania psów lub kotów, w szczególności podczas wakacji. Pomimo iż ustawa o ochronie zwierząt jednoznacznie kwalifikuje przedmiotowy czyn jako przestępstwo zagrożone karą pozbawienia wolności do lat 2, niestety skala tego bezdusznego działania człowieka nie maleje.
Celem Kampanii jest zwrócenie uwagi społeczeństwa na cierpienie zwierząt, które zostały porzucone przez swoich właścicieli. Ponadto uświadomienie ludzi, że zachowanie takie jest niezgodne z polskim prawem i jest karane.
Spot kampanii
Spot kampanii
Kampania: Non - Profit "Samobójcy" (przygotowana przez Agencję Reklamową Grey Worldwide)
Data Rozpoczęcia Kampanii: luty 2006 r.
Pozycja wyjściowa:
Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami w Polsce ze względu na stale pogarszającą się sytuację finansową ergo zagrożenia sprawnego funkcjonowania, po raz trzeci organizuje we współpracy z agencją reklamową Grey kampanię non profit, w nadziei, że jej rezultat uchroni kilkanaście tysięcy zwierząt znajdujących się pod schronieniem TOZ pozbawienia opieki. Dodatkowym utrudnieniem są obwarowania prawne zakazujące bezpośredniej kwesty pieniężnej, jaka miała miejsce podczas ubiegłorocznych kampanii.
Strategia:
Przekazanie informacji, że zwierzęta tak jak ludzie mają serce i duszę. Czują dokładnie to, co my, kiedy zostajemy opuszczeni. Są smutne i zniechęcone. Im również, kiedy cierpienie przekracza granice wytrzymałości, nie chce się.... żyć. Apel "Samobójców" miał dotrzeć do serc... dzięki mediom statusdardowym (TV, Radio, Prasa) oraz niestatusdardowym (Taxi/City TV, kina, internet).
Wyzwanie marketingowe i cele kampanii:
Zebranie co najmniej 300.000 złotych w celu umożliwienia dalszego funkcjonowania organizacji i utrzymania schronisk (poprzez przekonanie podatników do przekazania 1% podatku dochodowego podczas corocznego rozliczenia "PIT").
Zwrócenie uwagi dziennikarzy, mediów i kręgów opiniotwórczych na zaistniały problem, nagłośnienie go i wywołanie dodatkowego efektu PR.
Uwrażliwienie społeczeństwa na problem zwierząt i zachęcenie ich do wzięcia udziału w akcji.
Spot kampanii
Kampania: Non-Profit "Nie porzucaj!" (przygotowana przez Agencję Reklamową Grey Worldwide)
Data Rozpoczęcia Kampanii: lipiec 2007
Kampania pod honorowym patronatem:
Prezydenta RP - Lecha Kaczyńskiego
zobacz list z kancelarii Prezydenta RP
Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami w Polsce rozpoczęło 1 lipca 2007 roku kolejną kampanię społeczną. Akcja poruszała w odważny sposób coroczny problem
porzucania zwierząt przez ich właścicieli wyjeżdżających na wakacje.
Efektem takiego postępowania są "pękające w szwach" schroniska dla zwierząt, błąkające się po lasach i miastach zwierzęta domowe bez opieki, przywiązywane do
drzew i umierające z głodu.
Latem notujemy 30 % wzrost porzucanych zwierząt w stosunku do całego roku.
Celem kampanii było przede wszystkim poruszenie problemu i apelowanie do zaniechania takiego postępowania. Zamiast pozostawiania zwierząt na pastwę losu
apelowaliśmy o pozostawianie zwierząt na okres wakacji w hotelach dla zwierząt. Przygotowaliśmy listę hoteli dla zwierząt, które z chęcią zaopiekują się
zwierzęciem na czas wypoczynku właścicieli zwierzaka.
Uświadamialiśmy także ludziom w jaki sposób przewozić zwierzęta tak, aby w drodze na upragniony wypoczynek ludzi, zwierzęta także mogły odpoczywać.
Kolejnym celem była prośba o pomoc ludzi dobrej woli, zachęcenie do wolontariatu oraz o wsparcie finansowe Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami w Polsce, tak
aby mogło skutecznie interweniować oraz było w statusie zapewnić bezdomnym zwierzętom odpowiednią opiekę. Kampania trwała przez cały okres wakacji - od 1-go
lipca do 31-go sierpnia 2007 r.
Spot kampanii
Kampania: Non - Profit "Daj mi głos" (przygotowana przez Agencję Reklamową Black Creative)
Data Rozpoczęcia Kampanii: styczeń 2007
Z początkiem roku 2007 ruszyła kampania społeczna Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami w Polsce pod hasłem "DAJ Ml GŁOS! - zostań wolontariuszem". Przygotowaniem kampanii zajął się Black Creative działający w ramach Business Consulting Sp. z o.o. Koncepcja i projekty graficzne są jego autorstwa.
Jej pierwsza edycja zakończyła się w czerwcu, we wrześniu ruszyła kolejna. Obie łączy hasło, logo i cele.
Hasło kampanii:
Przewrotne i bardzo wymowne. "Daj mi głos" mówi sympatyczna psia mordka z plakatu kampanii. Patrząc na nas prosi o wsparcie, zainteresowanie i opiekę.
Spot kampanii
Spot kampanii
Spot kampanii
Kampania: Non-Profit "Skazani" (przygotowana przez Agencję Reklamową Grey Worldwide)
Data Rozpoczęcia Kampanii: listopad 2000 r.
Strategia:
Przekazanie informacji, że zwierzęta są bezbronne wobec przemocy ze strony ludzi. Skazani mieli dotrzeć do serc... dzięki TV, Teleaudio, osób z kręgów opiniotwórczych i liderów opinii wspierających naszą akcję.
Wyzwanie marketingowe i cele kampanii:
Zebranie co najmniej 50 000 złotych w celu umożliwienia dalszego funkcjonowania organizacji i utrzymania schronisk (poprzez promocję numeru teleaudio) Zwrócenie uwagi dziennikarzy, mediów i kręgów opiniotwórczych na zaistniały problem, nagłośnienie go i wywołanie dodatkowego efektu PR. Uwrażliwienie społeczeństwa na problem zwierząt i zachęcenie ich do wzięcia udziału w akcji.
Spot kampanii
partnerzy i współpracownicy: | |
|
|