Ogólnie o naszych kampaniach

Akty rażącego zaniedbania zwierząt oraz świadome zadawanie im cierpienia statusowią w Polsce poważny problem społeczny.

Co roku odnotowuje się ok. 30 tysiecy przypadków okrucieństwa wobec zwierząt z czego Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami w Polsce jest w statusie zapewnić przeprowadzenie około 5 tysięcy interwencji przez inspektorów TOZ. Efekt haniebnego traktowania zwierząt to, chociażby pobyt zwierząt w schroniskach.

Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami w Polsce to oficjalny organ reagujący na zgłoszenia od społeczeństwa odnośnie aktów przemocy wobec zwierząt. Niestety Towarzystwo i jej inspektorat nie jest finansowany z budżetu państwa. Finansowany jest dzięki sponsorom i datkom od ludzi dobrej woli.

W konsekwencji TOZ boryka się z finansowymi kłopotami. Brak podstawowego wyposażenia, zarówno biurowego jak i operacyjnego jest poważnym utrudnieniem uniemożliwiającym prawidłowe interweniowanie. To również powód braku możliwosci zapewnienia podstawowej opieki żywieniowej, bytowej i farmakologicznej bezdomnym zwierzętom znajdującym się w schroniskach TOZ.

Dlatego Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami w Polsce - przeprowadziło wspólnie z profesjonalnymi firmami reklamowymi (Głównie z Agencją Grey Worldwide Warszawa), a także z Agencją Black Creative kampanie reklamowe, mające na celu uświadomienie społeczeństwu własciwej opieki nad zwierzętami oraz możliwosci pomocy tym zwierzętom, którym ta pomoc jest niezbedna. Poniżej przedstawiamy nasze dotychczasowe kampanie.

Nie Porzucaj

Kampania: Non-Profit "Nie porzucaj!"
Data Rozpoczęcia Kampanii: 22 czerwca 2016 r.
Cel Kampanii:
Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami w Polsce co roku boryka się z problemem masowego porzucania psów lub kotów, w szczególności podczas wakacji. Pomimo iż ustawa o ochronie zwierząt jednoznacznie kwalifikuje przedmiotowy czyn jako przestępstwo zagrożone karą pozbawienia wolności do lat 2, niestety skala tego bezdusznego działania człowieka nie maleje.
Celem Kampanii jest zwrócenie uwagi społeczeństwa na cierpienie zwierząt, które zostały porzucone przez swoich właścicieli. Ponadto uświadomienie ludzi, że zachowanie takie jest niezgodne z polskim prawem i jest karane.

Spot kampanii


Prośba

Spot kampanii

Samobójcy

Kampania: Non - Profit "Samobójcy" (przygotowana przez Agencję Reklamową Grey Worldwide)
Data Rozpoczęcia Kampanii: luty 2006 r.

Pozycja wyjściowa:
Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami w Polsce ze względu na stale pogarszającą się sytuację finansową ergo zagrożenia sprawnego funkcjonowania, po raz trzeci organizuje we współpracy z agencją reklamową Grey kampanię non profit, w nadziei, że jej rezultat uchroni kilkanaście tysięcy zwierząt znajdujących się pod schronieniem TOZ pozbawienia opieki. Dodatkowym utrudnieniem są obwarowania prawne zakazujące bezpośredniej kwesty pieniężnej, jaka miała miejsce podczas ubiegłorocznych kampanii.

Strategia:
Przekazanie informacji, że zwierzęta tak jak ludzie mają serce i duszę. Czują dokładnie to, co my, kiedy zostajemy opuszczeni. Są smutne i zniechęcone. Im również, kiedy cierpienie przekracza granice wytrzymałości, nie chce się.... żyć. Apel "Samobójców" miał dotrzeć do serc... dzięki mediom statusdardowym (TV, Radio, Prasa) oraz niestatusdardowym (Taxi/City TV, kina, internet).

Wyzwanie marketingowe i cele kampanii:
Zebranie co najmniej 300.000 złotych w celu umożliwienia dalszego funkcjonowania organizacji i utrzymania schronisk (poprzez przekonanie podatników do przekazania 1% podatku dochodowego podczas corocznego rozliczenia "PIT").
Zwrócenie uwagi dziennikarzy, mediów i kręgów opiniotwórczych na zaistniały problem, nagłośnienie go i wywołanie dodatkowego efektu PR. Uwrażliwienie społeczeństwa na problem zwierząt i zachęcenie ich do wzięcia udziału w akcji.

Spot kampanii



Rezultaty:
Łącznie zebrano ponad 489.000 złotych osiagając spektakularny efekt!

Kampania zaistniała w 18 mediach (TV, prasa, radio, internet); kinach sieci Cinema City oraz kilkanastu innych kinach w całej Polsce dzięki pomocy Best Marketing Agency. W kampanię zaangażowała się również, udzielając znaczącego wsparcia finansowego wiodąca marka karmy dla zwierząt "Pedigree".

Marek Dawid - reżyser
Wojtek Wieteska - fotograf
Cezary Grzesiuk - montaż
Adam Ferency - głos kampanii
Dorota Woronowicz i pies Pola
Ula Charytonik i pies Asti
Małgorzata i Kamil Kędziorek wraz z psem Kea

sponsorzy i patroni

Nie porzucaj!

Kampania: Non-Profit "Nie porzucaj!" (przygotowana przez Agencję Reklamową Grey Worldwide)
Data Rozpoczęcia Kampanii: lipiec 2007

Kampania pod honorowym patronatem:
Prezydenta RP - Lecha Kaczyńskiego

zobacz list z kancelarii Prezydenta RP

Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami w Polsce rozpoczęło 1 lipca 2007 roku kolejną kampanię społeczną. Akcja poruszała w odważny sposób coroczny problem porzucania zwierząt przez ich właścicieli wyjeżdżających na wakacje.

Efektem takiego postępowania są "pękające w szwach" schroniska dla zwierząt, błąkające się po lasach i miastach zwierzęta domowe bez opieki, przywiązywane do drzew i umierające z głodu.

Latem notujemy 30 % wzrost porzucanych zwierząt w stosunku do całego roku.

Celem kampanii było przede wszystkim poruszenie problemu i apelowanie do zaniechania takiego postępowania. Zamiast pozostawiania zwierząt na pastwę losu apelowaliśmy o pozostawianie zwierząt na okres wakacji w hotelach dla zwierząt. Przygotowaliśmy listę hoteli dla zwierząt, które z chęcią zaopiekują się zwierzęciem na czas wypoczynku właścicieli zwierzaka.

Uświadamialiśmy także ludziom w jaki sposób przewozić zwierzęta tak, aby w drodze na upragniony wypoczynek ludzi, zwierzęta także mogły odpoczywać.

Kolejnym celem była prośba o pomoc ludzi dobrej woli, zachęcenie do wolontariatu oraz o wsparcie finansowe Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami w Polsce, tak aby mogło skutecznie interweniować oraz było w statusie zapewnić bezdomnym zwierzętom odpowiednią opiekę. Kampania trwała przez cały okres wakacji - od 1-go lipca do 31-go sierpnia 2007 r.

Spot kampanii



Do powstatusia kampanii przyczynili się: Grey Worldiwde, Smart - program lojalnościowy Shell Polska, studio Graffiti, Efektura, Orka wraz z dużym zespołem produkcyjnym oraz dom mediowy Mediacom. Nad kreacją spotu TV wraz z zespołem kreatywnym Grey (Katarzyna Sośnierz, Grzegorz Waliczek, Aldona Mazur) miał pieczę znany, polski reżyser Michał Sabliński, natomiast nad printem czuwał Jacek Kołodziejski i studio LAF Production. Głosu użyczyli lektorzy: Daniel Kondraciuk, Arek Jakubik, a także Paweł Orleański. Tak jak w ubiegłych latach, wszyscy świadczyli swoje usługi non-profit.

WSZYSKIM SKŁADAMY SERDECZNE PODZIĘKOWANIA.

Daj mi głos

Kampania: Non - Profit "Daj mi głos" (przygotowana przez Agencję Reklamową Black Creative)
Data Rozpoczęcia Kampanii: styczeń 2007

Z początkiem roku 2007 ruszyła kampania społeczna Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami w Polsce pod hasłem "DAJ Ml GŁOS! - zostań wolontariuszem". Przygotowaniem kampanii zajął się Black Creative działający w ramach Business Consulting Sp. z o.o. Koncepcja i projekty graficzne są jego autorstwa.

Jej pierwsza edycja zakończyła się w czerwcu, we wrześniu ruszyła kolejna. Obie łączy hasło, logo i cele.

Hasło kampanii:
Przewrotne i bardzo wymowne. "Daj mi głos" mówi sympatyczna psia mordka z plakatu kampanii. Patrząc na nas prosi o wsparcie, zainteresowanie i opiekę.

Spot kampanii



banery kampanii




Z jednej strony na czerwonym tle pies z tubą symbolizującą kołnierz zakładany na szyję choremu zwierzakowi. Z drugiej strony tuba symbolizująca głośnik. I choć pies mógłby głośno szczekać - jednak milczy. Znak podobnie wymowny jak hasło.



Cele:
Kampania musi zaistnieć w myślach i rozmowach ludzi. Musi uwrażliwić odbiorcę na potrzeby i krzywdy zwierząt w najbliższym otoczeniu. Dopiero wtedy może go zaangażować do współpracy. Bierne współczucie to za mało. Stąd kampania zachęca do wolontariatu i innych form wsparcia: adopcji, finansowania, darowizn, przekazania 1% podatku, członkostwa w TOZ. Jak widać pomoc może płynąć z różnych stron.

Odbiorcą akcji jest każdy, bo każdy może pomóc. To jeszcze nie wszystko. Kampania miała uwrażliwić najmłodszych. Dla nich nierzadko zwierzę jest kolejną zabawką, która dopóty się nie znudzi ma łaskawy los. Problem pojawia się, gdy zainteresowanie mija...

W myśl kampanii uczenie szacunku dla zwierząt od najmłodszych lat. będzie owocować w przyszłości. Owocować poszanowaniem dla drugiego człowieka. Cele iście wzniosłe.

Była to kampania ogólnopolska i multimedialna. Angażująca outdoor, prasę, radio i Internet, a także marketing bezpośredni. Zakończyła się z końcem roku 2007.

Za wsparcie Życzliwych dziękujemy w imieniu własnym, i zwierzaków.

Reaguj

Spot kampanii


Wycinanka

Spot kampanii


Skazani

Kampania: Non-Profit "Skazani" (przygotowana przez Agencję Reklamową Grey Worldwide)
Data Rozpoczęcia Kampanii: listopad 2000 r.
Strategia:
Przekazanie informacji, że zwierzęta są bezbronne wobec przemocy ze strony ludzi. Skazani mieli dotrzeć do serc... dzięki TV, Teleaudio, osób z kręgów opiniotwórczych i liderów opinii wspierających naszą akcję. Wyzwanie marketingowe i cele kampanii:
Zebranie co najmniej 50 000 złotych w celu umożliwienia dalszego funkcjonowania organizacji i utrzymania schronisk (poprzez promocję numeru teleaudio) Zwrócenie uwagi dziennikarzy, mediów i kręgów opiniotwórczych na zaistniały problem, nagłośnienie go i wywołanie dodatkowego efektu PR. Uwrażliwienie społeczeństwa na problem zwierząt i zachęcenie ich do wzięcia udziału w akcji.

Spot kampanii



Rezultaty:
Łącznie zebrano ok. 144.000 złotych
Kampania zaistniała w 18 mediach (TV, prasa, internet)
Kampania otrzymała wsparcie Kancelarii Prezydenta i Sejmu.
Ponad 20 osób podpisało oficjalny list poparcia.
Inspektorat odnotował 20% wzrost zgłoszeń na ochotniczych inspektorów
Kampania "Skazani" została nagrodzona prestiżową statuetką EFFIE, jako najefektywniejsza kampania w kategorii Non-Profit.

Czas trwania
06.11 - 17.12.2000 r.
Stacje TV
TVP1, TVP2, MTV, Animal Planet, Planet, Discovery Channel
Sponsorzy medialni:
TVP 1
Super Express
partnerzy i współpracownicy:  
  • Claudia
  • Wirtualna Polska
  • Przyjaciel Pies
  • DTL Studio filmowe
  • Pieniądz - miesięcznik o finansach osobistych
  • OutDoor
  • halo!
  • Ahoj.pl
  • Onet.pl
  • Naj
  • Discovery Channel
  • Mediacom
  • TVN
  • arena.pl
  • europlakat
  • RTL7
  • Mój Pies
  • Boomerang
  • Świat Kobiety
  • Axel Springer Polska
  • Print&Display
  • ams
  • Cafe Ole
  • Orka
  • Argonauts
  • Animal Planet